رییس اداره اوقاف و امور خیریه مراغه گفت: 420 نفر از اقشار مختلف در طرح نشاط معنوی این اداره شرکت کردند.

 

حجت الاسلام جعفر جنتی، روز شنبه در آیین افتتاح برنامه های تابستانی موسسه فرهنگی اباصالح (عج) این شهرستان افزود: طرح تابستانی نشاط معنوی به منظور غنی سازی اوقات فراغت جوانان در فضای بقاع متبرکه و مساجد اجرا می شود.

وی اظهار کرد: تقویت بنیه های اعتقادی و معنوی با استفاده از ظرفیت های نوجوانان و جوانان و بهره برداری از فضای معنوی امامزادگان از اهداف این طرح تابستانی است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه مراغه ادامه داد: برنامه های آموزشی، تفریحی، فرهنگی، اجتماعی و فوق برنامه از محورهای این طرح بوده که برای دانش آموزان مقاطع ابتدایی، راهنمایی و متوسطه در بخش پسران در دو موسسه فرهنگی هنری اباصالح (عج) و ندای روح الامین این شهرستان اجرا می شود.

حجت الاسلام جنتی، یادآوری کرد: در این طرح برنامه های متنوعی مانند بیان داستان های زندگی پیامبران، آموزش احکام، هنر، تفسیر، قرائت و مفاهیم قرآن اجرا می شود.

وی گفت: برنامه های تفریحی، ورزشی و اردوهای سیاحتی و زیارتی، حضور در نمازهای جمعه و جماعات و فعال کردن کتابخانه از دیگر برنامه های طرح تابستانی نشاط معنوی در این شهرستان است.

نایب رییس شورای اسلامی مراغه نیز در این آیین گفت: پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان و دانشجویان در راستای سوق دادن آن ها به سمت کارهای فرهنگی و ارتقای مهارت های زندگی اجتماعی، مهمترین اهداف برنامه های تابستانی است.

بهمن حسین نژاد، افزود: داشتن هدف از اصول موفقیت هر فرد در زندگی بوده و اگر بتوان برای دانش آموزان برنامه ریزی و هدفمندی را یاد داد، گام مهمی در تربیت نسل آینده کشور برداشته ایم.

وی یادآوری کرد: قدم اول برای کسب موفقیت ها، داشتن روحیه خودباوری بوده به طوری که اگر شخص به توانایی های خود اعتقاد داشته باشد در انتخاب هدف و کسب موفقیت ها راحت تر قدم برمی دارد.

موسسه های فرهنگی اباصالح و روح الامین زیر نظر اداره های اوقاف و امور خیریه و تبلیغات اسلامی فعالیت می کند و در سال جاری مجری اجرای طرح نشاط معنوی هستند.

این طرح هر سال در فصل تابستان به منظور پرکردن اوقات فراغت دانش آموزان، دانشجویان و طلاب حوزه های علمیه همزمان با سراسر کشور توسط سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می شود.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : شنبه 30 خرداد 1394برچسب:اداره اوقاف مراغه , حاج آقا جنتی مراغه, | 12:48 | نويسنده : شهروند مراغه ای |